atelierbd-01Bets de Vries-Dekker, geboren in Andijk en nu wonend in Wervershoof  toont haar keramiek van 29 november 2014 t/m 15 maart 2015 in Poldermuseum “Het Grootslag”. Op 22 maart en 29 maart 2015 exposeren de cursisten van Atelierbd in het Poldermuseum.

Ongeveer 14 jaar geleden is zij begonnen met keramiek, na een bezoek aan de kunstenaar Jean Linard in La Borne in Frankrijk, van wie ze een beeldje had gekocht. Dit inspireerde haar om met keramiek te beginnen.

Haar uitdaging is om een voorwerp te maken, dat qua vorm en glazuur perfect bij elkaar past. Zij probeert zich steeds te verbeteren en probeert van alles uit, ook het stoken en bewerken van de keramiek.

Haar technieken bestaan uit het opbouwen met rollen en/of platen, gebruiken van mallen en draaien op de draaischijf

Het bakken van de klei gebeurt in een elektrische oven, het afwerken gebeurt in een elektrische oven, gasoven of met een primitieve stook, zoals raku, pitfire en smoorton.

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.   website: www.atelierbd.nl  klik hier voor de openingstijden